اخبار فرش

خیانتی که به فرش دستباف شده

علی دردشتی، تولید کننده فرش دستباف در گفتگو با پایگاه خبری آریا دوک: سابقه برند ما 100 سال است و سه نسل است در کار فرش دستباف اصفهان هستیم و از تولیدکنندگان به نام ایران هستیم و فرش ما اکثرا صادراتی است.

در نمایشگاه فرش دستباف هر سال شرکت می‌کنیم و نحوه برگزاری نمایشگاه بسیار خوب است و بازدیدکنندگان بالقوه هستند. تمام تلاش من این است که رنگ‌آمیزی به صورتی باشد که نسل‌های جدید بیشتر با فرش دستباف ایران آشنا شوند. امسال کاری که انجام دادم طراحی غرفه را به صورت یک صندوقچه طراحی کردم که این گنجینه ایرانی است. ما این گنجینه را داریم و فرش‌های ما داخل این صندوقچه قرار گرفته است. نسل‌هیا جوان این هنر را از نزدیک ببینند و لمس کنند و بیشتر با هنر باسابقه و دیرینه ایران آشنا شوند.

روند برگزاری نمایشگاه خیلی موثر است در آشنایی نسل‌های جوان با فرش دستباف و اینکه بازاریابی هم خیلی خوب است هم در تهران و اصفهان بسیار نمایشگاه پر رونق برگزار می‌شود و همه همکاران هم شرکت می‌کنند.

متاسفانه نقشه‌های فرش دستباف را فرش ماشینی استفاده می‌کنند. با مواد اکریلیک و مصنوعی تولید می‌کنند که واقعا برای سلامتی مصرف کنندگان مضر است.ولی متاسفانه بخاطر ظاهری که دارد با مواد اولیه مصنوعی را متوجه نیستند که چه آسیبی به خودشان و خانواده می‌زنند. نباید از فرش ماشینی حمایت کنیم چون متاسفانه هر سال فرش دستباف ضعیف‌تر می‌شود. بازاری برای فروش خیلی کمتر پیدا می‌شود. از همه دست اندرکاران خواهش می‌کنم از فرش دستباف بیشتر حمایت کنند و جلوگیری از خیانتی کنند که به فرش دستباف می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *